کلرید, مواد شیمیایی پودری

مشخصات کلرید آمونیوم کلرید امونیوم چیست؟کاربرد نشادر

خرید نشادر چینی

کلرید آمونیوم یک نمک بی رنگ و به آسانی محلول در آب است که کریستال های مکعبی را تشکیل می دهد. کلرید آمونیوم دانه های آبی اسیدی هستند که. pH  این محلول 1% حدود 5.5 است. در اتانول ضعیف و در استون و اتر نامحلول هستند   . با افزایش دما، کلرید آمونیوم به طور فزاینده ای به آمونیاک و کلرید هیدروژن تجزیه می شود .

در دمای 340 درجه سانتیگراد به نظر می رسد که این ماده به طور کامل تجزیه می شود اما به دو گاز هیدروژن کلرید و آمونیاک تجزیه می شود. از آنجایی که این یک واکنش شیمیایی است، نمی توان از تصعید صحبت کرد. تحت فشار (34.4 بار)، کلرید آمونیوم در دمای 520 درجه سانتیگراد ذوب می شود. آمونیاک گازی زمانی آزاد می شود که کلرید آمونیوم با پایه های قوی (مانند پتاس سوز آور ) مخلوط شود.

کاربرد کلرید آمونیوم

امروزه از کلرید آمونیوم از جمله برای تولید مخلوط های سرد ، در رنگرزی و دباغی استفاده می شود . همچنین برای قلع‌کشی، گالوانیزه کردن یا لحیم کاری استفاده می‌شود، زیرا این قابلیت را دارد که با اکسیدهای فلزی، کلریدهای کمی بخاردار و ضعیف ایجاد کند و در نتیجه سطح فلز را تمیز کند. علاوه بر این، در پزشکی به عنوان مسکن سرفه ( خلط آور ) استفاده می شود و به عنوان یک الکترولیت در باتری های روی کربن استفاده می شود . همچنین در شیرین بیان سالمیاک (پاستیل سالمیاک) وجود دارد. قانون تنباکو اجازه می دهد تا کلرید آمونیوم به برخی از محصولات تنباکو اضافه شود. با آمونیاک محلول های کلرید آمونیوم نیز می توانند به عنوان بافر استفاده شوند . همچنین معمولاً در پودر دود (سفید) وجود دارد . همراه با نیترات های قلیایی، به عنوان یک جزء در مواد منفجره آب و هوایی عمل می کند

گلیسیرین، ماده‌ای با خواص مرطوب‌کننده و ضدعفونی کننده
مشاهده

دیدگاهی در مورد “مشخصات کلرید آمونیوم کلرید امونیوم چیست؟کاربرد نشادر

  1. مسعود گفت:

    ایا نشادر برای جوشکاری هم استفاده میشود؟

    1. robatshimi گفت:

      بله برای جوشکاری استفاده میشود

    2. robatshimi گفت:

      بلع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *