مواد شیمیایی پودری

امونیاک چیست؟ کاربرد امونیاک چیست؟

امونیاک پودری

آمونیاک یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی NH3 می‌باشد. این ترکیب از نظر شیمیایی از یک آزادکننده شدید با بوی تند محسوب می‌شود.

در شرایط معمول با محیط زیست همراه بوده و ترکیباتی که نتیجه تجزیه آن در هوا هستند، می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

آمونیاک به صورت گازی به وجود می‌آید و در محیط های

خاصی نظیر آب، با ایجاد واکنش شیمیایی، به صورت محلول آبی نیز تولید می‌شود. آمونیاک در محیط های دمای بالا و فشار کم، به راحتی می‌تواند به صورت گازی با فشار و دمای محیط، تبخیر شود.

مصارف آمونیاک

: آمونیاک یکی از مهم ترین ترکیب های شیمیایی است که در سطح جهان بسیار گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده اصلی آمونیاک در صنعت نساجی، تولید کود، تولید نئوپرن و نایلون، تولید قیر، شستشوی چوب‌ها و معادن، شستشوی پلاستیک و مواد شوینده و همچنین در خدمات تمیز کننده‌ها است.

مزایای آمونیاک در مصارف صنعتی:

– قابلیت تولید برق: در نکته از تولید برق در کشورهای مختلف استفاده می‌شود.

– مصارف صنعتی: رنگ، رزین، نساجی، پلاستیک، کود و غیره

– محیط زیست: خبر خوبی این است که آمونیاک به ندرت برای زیست محیطی مشکل ساز است.

– قیمت ارزان: قیمت آمونیاک نسبتاً ارزانتر از هزینه تولید مواد شیمیایی مشابه است.

معایب آمونیاک:

– بوی نامطبوع: بوی بد آمونیاک برای برخی افراد خطرناک است.

– سمیت: در صنعت و در قدیم برای برخی کارگران، استفاده از آمونیاک خطرناک بوده است. اگر بازدم آمونیاک خشک باشد، علائم تنفسی را نیز می‌تواند تشدید کند.

– نسبتاً حلال بودن: آمونیاک آتش دار است و می‌تواند جوش پیدا کند.

پرمنگنات پتاسیم چیست؟کاربرد پرمنگنات پتاسیم
مشاهده

– حساسیت پوستی: استفاده از کادمیم موجب آسیب پوستی خواهد شد.

– تاثیرات بر روی محیط زیست: انتشار آمونیاک به محیط زیست می‌تواند برای خود محیط زیست، زیبایی و سلامتی آن اثرات منفی داشته باشد.

خلاصه: آمونیاک یک ترکیب شیمیایی با مزایای بسیار در صنعت و استفاده های عمومی است، در عین حال مباحثی نیز در خصوص ایمنی و تکنیک‌های استفاده از آن وجود دارد. در نهایت، هرگز نباید این ترکیب شیمیایی را دسته یا مستقیماً نزدیک به بدن خود قرار دهید.

 

بله، این درست است که این موضوع بسیار کمی است و ممکن است موجب شده باشد که من در پاسخ به درخواست شما به طور ناقص جواب دهم. به هر حال، سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است، برای شما اطلاعات کافی درباره این محصول در اختیار بگذارم:

– در محلول‌های شیمیایی، کودها، شوینده‌ها، گوشت، ماهی و بسیاری از مواد غذایی دیگر استفاده می‌شود.

– در صنعت، عمدتاً برای تولید نیتروژن مایع، عملیات خنک کنندگی و به عنوان آغازگر برای تولید سایر ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– تماس با با گوش، چشم، دهان و لامپ بنزین، تولیدات گاز‌های سمی و حتی تنفس در بستر هوا می‌تواند اثرات خطرناکی در بدن ایجاد کند.

– عوارض برای صنعتگرانی که در تماس با هستند شامل: سردرد، سرخی چشم، تغییر تنفس، تحریک گلو، سوء هاضمه، تحریک پوست و احتقان بینی هستند.

– در بسیاری از نقاط جهان، آمونیاک به عنوان یک مواد مخدر به کار می‌رود

– آمونیاک در صنایع پولک (آماده)، تولید رنگ‌های خاکستری، پولپ، چرم صنعتی، صابون کربنات، پارچه نخی و … استفاده می‌شود.

سوربات پتاسیم چیست ؟کاربرد سوربات پتاسیم
مشاهده

روش های تولید

روش های متعددی تولید می شود. در زیر به برخی از تکنولوژی های تولید آن اشاره می کنیم:

1. روش هابر-بوش: در این روش، منابع هیدروژن و نیتروژن در واکنش با کاتالیزورهایی مانند یک اکسید مس، می‌توانند به آمونیاک تبدیل شوند. این روش در حال حاضر به همراه فرآیندهایی مانند عملیات تصفیه، کمک به همراه در پتروشیمی و صنایع شیمیایی انجام می شود.

2. روش فریتش: در این روش، هیدروژن نیتروژن در حضور یک کاتالیزور احتراق و بستر نیمه سخت، تحت دمای ۶۰۰-۷۰۰ درجه سانتیگراد و فشار بالا جهت تولید وارد واکنش می شود.

3. روش اکسایش نیتروژن: در این روش، نیتروژن در موجودیت آهنی (Fe) یا کاتالیزور(هایی مانند مولیبدن) جهت تحقیق ادغامی با اکسیژن با حضور انرژی در محیط حاضر است. این تکنولوژی به صورت کامل توسعه نیافته است.

4. روش کراکینگ هیدرازئیک: در این روش، آمونیاک با عبور از یک کاتالیزور قابل خوراک همچون یکتایید مالئونات، به نیتروژن و هیدروژن عمودگر لایه شده تبدیل می شود.

5. روش گاز سنتز: این روش تولید آمونیاک را در تلاش برای تامین هیدروژن و نیتروژن از گاز طبیعی روایت می کند. در این روش، در حضور فشار بالا، گاز طبیعی همراه با بخار آب به گازهایی مانند کربن مونواکسید و بخار آب تبدیل می شوند که در نتیجه آن آمونیاک تولید می شود. 

به طور کلی، تولید آمونیاک یک فرآیند دقیق و پیچیده است که در صنعت بزرگ و مقیاس بزرگ انجام می شود

خرید امونیاک

برای خرید امونیاک با شرکت ما در تماس باشید تا بتوانیم خدمات مناسبی برای شما داشته باشیبم

بنزوات سدیم چیست؟کاربرد بنزوات سدیم
مشاهده

 

1 نظر در “امونیاک چیست؟ کاربرد امونیاک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *