مقالات

کاربرد نشادر در خوراک دام

کاربرد نشادر در خوراک دام

کاربرد نشادر در خوراک دام

در این قسمت از مقاله سایت رباط شیمی قصد داریم شما را با کاربرد نشادر در خوراک دام از جمله اسب آشنا کنیم و بگوییم چگونه در خوراک دام نقش خودرا ایفا می کند.

نشادر یا آمونیوم کلراید، یک نمک جامد و بلورین است که به صورت جامد و بلورین قابل مشاهده است و بوی خاصی ندارد. با این حال، طعم آن تند و ناخوشایند است. محلول این ترکیب ویژگی هایی از خصوصیت اسیدی دارد و به عنوان یک ترکیب غیرآلی شناخته می شود. علاوه بر این، آن به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی بسیار موثر در ضمنه های پزشکی استفاده می شود و به عنوان یک ماده خلط و ادراری مفید محسوب می شود.

همچنین، در تولید کودهای کشاورزی مانند کلرآمونیم فسفات، آمونیوم کلراید به عنوان منبعی از نیتروژن استفاده می شود که در تولید محصولات کشاورزی رایج مانند برنج و گندم بسیار مؤثر است و باعث افزایش تولید و باروری آنها می شود. همچنین، کلرید آمونیوم در تهیه فلزات برای ساخت پوشش های عالی قلع و گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد که باعث تمیز شدن سطح قطعات فلزی می شود.

استفاده شیمیایی از نشادر برای اولین بار در قرن ۱۸ در صنایع مختلف آغاز شد و به تدریج نسخه ای ایمن تر و با کمترین رطوبت به دست آمد. آمونیاک نیز نامی است که به آمونیوم کلراید طبیعی و معدنی استفاده می شود و این ترکیب از تجمع گازهای حاصل از سوختن زغال سنگ و زباله های زغال سنگ به دست می آید. به همین دلیل، نشادر به صورت طبیعی در نزدیکی آتشفشان ها یافت می شود.جهت دریافت اطلاعات و خرید نشادر عمده وارد لینک داده شده شوید.

تگزاپون
مشاهده

نشادر و کاربرد نشادر در خوراک دام

کاربرد نشادر در خوراک دام ، نشادر یا آمونیوم کلراید فید گرید، به طور گسترده در انواع خوراکی های حیوانی استفاده می شود، و برای حیوانات خانگی مانند گاو، بره، گربه و سگ، ارزش بالایی دارد. این ترکیب، تأثیر قابل توجهی در پیشگیری از ایجاد سنگ های ادراری در حیوانات داشته و به عنوان یک گزینه مناسب در درمان این مشکل مورد استفاده قرار می گیرد. نشادر فید گرید به طور معمول با خلوص ۹۸ درصد عرضه می شود، و جالب است بدانید که این ترکیب نه تنها برای حیوانات، بلکه به صورت خوراکی برای انسان ها نیز تولید می شود.

این ترکیب به صورت پودری بوده و دارای طعم و عطری مطلوب است. در صنایع غذایی، آمونیوم کلراید کاربردهای فراوانی دارد. به عنوان مثال، حضور آن به عنوان یک ماده مغذی در تولید مخمرهای نان، آبجو، سس سویا و بیسکوییت به ایجاد عطر و طعم لذیذ نان کمک می کند. همچنین، در تهیه برخی از شیرینی ها، کلوچه ها و کوکی ها نیز استفاده می شود و باعث ترد و خوشمزگی آن ها می شود. در ضمن، در تولید نوشیدنی های گازدار نیز نشادر حضور قابل توجهی دارد. میتوانید با مراجعه به این صفحه اطلاعات کاملی درباره آب اکسیژنه عمده کسب نمایید.

کاربرد نشادر در خوراک دام

نشادر در تغذیه اسب

در این قسمت از مقاله رباط شیمی شمارا با کاربرد نشادر در خوراک دام  آشنا خواهیم کرد.احتمالاً شنیده اید یا با نشادر اسب آشنا هستید. این ماده برای درمان عفونت های ادراری در اسب ها استفاده می شود و حضور آن در غذاهای حیواناتی مانند اسب و بز، از بروز عفونت دستگاه ادراری جلوگیری می کند. چرا که مصرف نشادر باعث افزایش تعداد ادرارها می شود و به افزایش حجم آن کمک می کند. در نتیجه، عفونت سریع تر از بدن خارج می شود. همچنین، در درمان سنگ های دستگاه ادراری نیز کاربرد دارد و به طور قابل توجهی در بهبود آن ها کمک می کند.

کاربرد سولفات ها
مشاهده

به هر حال، باید توجه کنید که امکان اضافه کردن نشادر به غذاهای اسب و سایر حیوانات وجود ندارد و تنها باید از آن به عنوان دارو یا افزودنی به غذا استفاده کرد. این ماده شیمیایی در زمینه پزشکی کاربردهای فراوانی دارد و حضور آن در برخی ترکیبات دارویی مشاهده می شود. این ها تنها برخی از کاربرد نشادر در خوراک دام است.

به عنوان مثال، در تولید برخی از شربت ها، نشادر به عنوان عامل خلط آور استفاده می شود که با تحریک مخاط تنفسی، منجر به افزایش ترشحات مخاطی می شود. همچنین، نمک های آمونیوم به تحریک مخاط معده کمک می کنند و باعث حالت تهوع و استفراغ می شوند.اینها تنها برخی از کاربرد نشادر در خوراک دام است.

نشادر اسب و کاربرد نشادر در خوراک دام

در این قسمت شمارا کاربرد نشادر در خوراک دام  از جکله اسب آشنا خواهیم کرد .در این بخش، به بررسی نشادر اسب و کاربردهای آن می پردازیم. این ماده در حیواناتی مانند اسب برای مقابله با عفونت های ادراری استفاده می شود. نشادر فید گرید قادر است در حیواناتی مانند اسب، بز و سایر حیوانات، از بروز و پیشروی عفونت های مجرای ادراری جلوگیری کند و در این راستا در علم دامپزشکی استفاده می شود.

نشادر اسب می تواند تعداد دفعات دفع ادرار و حجم آن را افزایش دهد و در نتیجه، علاوه بر از بین بردن سریعتر عفونت ها، به دفع سنگ های مجرای ادراری و کلیه نیز کمک مؤثری نماید.

همین ویژگی نشادر فید گرید، در تهیه داروهایی برای انسان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد و گرید آن به گرید خوراکی یا دارویی تبدیل می شود.

بتائین عمده
مشاهده

باید تأکید کرد که استفاده از نشادر اسب تنها در قالب داروهای دامپزشکی مجاز است و استفاده خوراکی یا افزودن آن به غذای اسب و سایر حیوانات مجاز نمی باشد.اینها تنها برخی از کاربرد نشادر در خوراک دام از جمله اسب است.

کاربردهای نشادر خوراکی

علاوه بر کاربرد نشادر در خوراک دام در خوراک انسان هم کاربرد دارد.در این قسمت، به سوالی درباره کاربردهای نشادر خوراکی پاسخ خواهیم داد. نشادر خوراکی یا آمونیوم کلراید فید گرید، یک پودر جاذب رطوبت است که در مقایسه با نوع صنعتی آن، در خلوص بالاتری تولید می شود و تقریباً 99.5 درصد خلوص دارد. این ماده در مواد غذایی، عطر و طعم مطلوبی را ایجاد می کند و به همین دلیل به عنوان یک افزودنی مجاز در صنعت غذا استفاده می شود.

علاوه بر این، نشادر خوراکی به عنوان یک ماده مغذی برای مخمرهای نان، آبجو، بیسکوییت، سس سویا و سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در تهیه نان، عطر و طعم دلپذیری را به مواد غذایی می بخشد و در برخی مناطق جهان، به عنوان یک ادویه در تهیه غذاهایی مانند مرغ نیز استفاده می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *