مقالات

نحوه تولید مواد شوینده

نحوه تولید مواد شوینده

نحوه تولید مواد شوینده

در این مقاله از سایت ربات شیمی قصد داریم شما را در نحوه تولید مواد شوینده راهنمایی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.اگر به قفسه های شوینده ها در نزدیکی خانه تان نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که تعداد، تنوع و کارایی محصولات شوینده به طور چشمگیری افزایش یافته است، حتی نسبت به ده سال گذشته. در حال حاضر، در هر دسته بندی، ده ها نوع محصول مختلف وجود دارد که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند و به گروه های هدف متفاوتی خدمت می کنند. مواد شوینده برای سینک، سرامیک، کابینت، لکه بر چوب و… جهت تهیه انواع مواد شیمیایی با کیفیت می توانید به لینک داده شده مراجعه نمایید.

یکی از راه های کسب و کاری نسبتاً سودآور و قابل اجرا، نحوه تولید مواد شوینده است. البته شاید نتوانید در چند ساعت و در خانه  نحوه تولید مواد شوینده کنید، اما به سادگی می توانید مکان مناسبی برای آن پیدا کنید و با استفاده از چند نفر نیروی اولیه، کار را آغاز و به تدریج آن را گسترش دهید. خوشبختانه، تولید چنین محصولی به محدودیت جغرافیایی خاصی وابسته نیست و می توانید با سرمایه اولیه ای، در هر نقطه ای از ایران شروع به کار کنید. در این مقاله، جزئیات نحوه تولید مواد شوینده، میزان درآمد، مشکلات و چالش های آن را با هم بررسی خواهیم کرد. بنابراین، اگر قصد دارید از این راه یک کسب و کار راه اندازی کنید و افرادی را به کار ببرید، حتماً تا انتها آن را مطالعه کنید.جهت تهیه بتائین عمده می توانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

 

 

نحوه تولید مواد شوینده

طرح تجاری مناسب تولید مواد شوینده

طرح تجاری مناسب برای خط تولید مواد شوینده بسیار حائز اهمیت است. قبل از شروع هر فعالیتی، به ویژه ایجاد یک خط تولید، باید یک طرح تجاری یا بیزنس پلن مناسب را تهیه کنید. فهمیدن تعریف دقیق طرح تجاری بسیار مهم است؛ زیرا در واقع، این طرح یک سند مکتوب است که توضیح می دهد که شما چه کاری را می خواهید انجام دهید. به عنوان مثال، در صورت راه اندازی یک خط تولید مواد شوینده، طرح تجاری شما باید شامل موارد زیر باشد:

  1. پیش بینی هزینه ها
  2. شرح اهداف مالی
  3. شرح نیازها
  4. برنامه ریزی مالی و منابع انسانی
  5. شرح ساختار سازمانی
  6. برنامه های عملیاتی
  7. پیش بینی تاریخ ها
  8. استراتژی مالی، تبلیغاتی و…
  9. شرح محصولات تولیدی
  10. مدل قیمت گذاری
  11. پیش بینی چالش ها
  12. برنامه لانچ یا معرفی محصول به بازار
سوربات پتاسیم عمده
مشاهده

دستگاه های تولید شوینده ها

درآمد خط تولید مواد شوینده به طور کامل به میزان تولید وابسته است که شما دارید. تولید از دستگاه ها و تجهیزاتی وابسته است. بنابراین، بیایید بررسی کنیم که برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده، چه دستگاه هایی نیاز دارید؟ جهت تهیه تگزاپون عمده می توانید روی لینک کلیک کنید.

دستگاه یونیزاسیون آب: حتما به خاطر داشته باشید که در فرایند ساخت مواد شوینده (به ویژه مایعات)، نمی توانید از آب شهری معمولی استفاده کنید. دستگاه یونیزاسیون یا RO برای کاهش سختی آب استفاده می شود تا آب آماده ورود به خط تولید شود.

مخزن ذخیره ساز: آبی که از دستگاه یونیزاسیون خارج می شود، باید در یک مخزن پلی اتیلن ذخیره شود تا از آنجا به درون میکسر پمپ شود. این مخزن اهمیت بسیاری دارد، زیرا به عنوان “نگهدارنده” آب عمل می کند و آب در آن مدتی ثابت می ماند. اگر این دستگاه بهداشتی نباشد یا به اندازه کافی عایق نباشد، ممکن است خطراتی مانند رشد جلبک یا نفوذ پلاستیک در آن وجود داشته باشد. آلودگی میکروبی می تواند باعث خرابی صدها بطری مواد شوینده شود.

میکسر استیل: این دستگاه، محلی است که فرمولاسیون ویژه مواد شوینده وارد عمل می شود و محصول نهایی تولید می شود. آب در میکسر با مواد شیمیایی مختلف مخلوط می شود تا موادی مانند شیشه پاک کن، کف شوی و غیره ایجاد شود.

پرکن: این دستگاه مواد شوینده را (پس از خروج از میکسر) به داخل قوطی ها و بطری ها ریخته و معمولاً دقتی بین یک تا سه گرم دارد. پرکن انواع مختلفی دارد که در ابتدای راه اندازی خط تولید مواد شوینده، باید نوع آن را مشخص کنید.

کاربرد اسید فسفریک
مشاهده

دستگاه جت پرینتر یا تاریخ زن: این دستگاه، آخرین دستگاه در خط تولید مواد شوینده است. جت پرینتر مشخصات، نام، لوگو و ترکیبات بسته مادهشوینده شما را روی آن چاپ می کند تا آماده خروج از خط تولید و ارسال به فروشگاه شود.

لیست هزینه ها :

  1. خرید یا اجاره مکان یا سوله: برای شروع، شما می توانید یک مکان یا سوله را خریداری کنید یا اجاره دهید. هزینه خرید مکان یا سوله حدود 500 میلیون تومان است و هزینه اجاره ماهیانه تقریباً 50 میلیون تومان می باشد.
  2. هزینه خرید دستگاه ها: برای خط تولید مواد شوینده ، شما نیاز به دستگاه های مورد نیاز دارید. هزینه خرید این دستگاه ها تقریباً 400 میلیون تومان است.
  3. هزینه مواد اولیه: برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده ، شما نیاز به مواد اولیه دارید. هزینه مواد اولیه حدوداً بین 15 تا 20 میلیون تومان تخمین زده می شود.
  4. هزینه طراحی بسته بندی: برای محصولات خود، بسته بندی مناسب و جذابی برای جلب مشتریان نیاز دارید. هزینه طراحی بسته بندی متغیر است و بسته به نیازهای شما می تواند متفاوت باشد.
  5. هزینه طراحی لوگو: برای شناخت برند خود، طراحی یک لوگو منحصر به فرد و جذابیت دار بسیار مهم است. هزینه طراحی لوگو نیز بسته به موارد مختلف متغیر است.
  6. هزینه حقوق نیروها: برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده ، شما نیاز به نیروهای کارآمد و ماهر دارید. هزینه حقوق نیروها بسته به تعداد و مهارت های آن ها متفاوت است.

مراحل تولید مواد شوینده و اخذ مجوزها به شرح زیر است:

  1. دریافت پروانه تاسیس:
اسید سیتریک عمده
مشاهده

در ابتدا، برای خط تولید مواد شوینده ، باید پروانه تاسیس را دریافت کنید. این پروانه اجازه می دهد تا شرکت خود را تاسیس کرده و فعالیت تولیدی را آغاز کنید.

  1. دریافت پروانه بهره برداری:

پس از تاسیس شرکت، باید پروانه بهره برداری را نیز دریافت کنید. این پروانه به شما اجازه می دهد تا راه اندازی خط تولید مواد شوینده را به صورت رسمی بهره برداری کنید و محصولات خود را به بازار عرضه کنید.

  1. دریافت پروانه ساخت بهداشت:

برای تولید مواد شوینده، باید پروانه ساخت بهداشت را اخذ کنید. این پروانه تضمین می کند که فرایندهای تولیدی شما با استانداردهای بهداشتی تطابق دارند و محصولات شما از نظر بهداشت قابل قبول هستند.

  1. رعایت استانداردها:

برخی از محصولات شوینده نیاز به استانداردهای خاصی دارند. برای دریافت این استانداردها نیز باید مراحل مربوطه را طی کنید. این استانداردها معمولاً توسط سازمان ها و ارگان های مربوطه تعیین می شوند و بر اساس نوع محصول شما ممکن است متفاوت باشند.

  1. ثبت شرکت:

قبل از هر چیز، باید شرکت خود را ثبت کنید. ابتدا باید نوع شرکت خود را مشخص کنید، آیا سهامی خاص، سهامی عام یا شرکت با مسئولیت محدود است. سپس مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت را جمع آوری کنید. این مدارک شامل مدارک شناسایی، عدم سوابق کیفری، وکالتنامه و تقاضانامه ثبت شرکت می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *